dinsdag 3 januari 2012

Verslag VTT Sint Job in't Goor op 26 december 2011

De kerstvieringen waren al bij al snel verteerd dus besloot ik op tweede kerstdag deel te nemen aan de veldtoertocht georganiseerd door WTC Sas 4 uit Sint Job. Het had ondertussen al bijna 3 weken geregend en ook op deze maandagmorgen was het miezerig en nat weer. Maar ik trok er mij niets van aan en zou wel even een toertochtje rijden en tegen de middag terug zijn.

De tocht passeerde zo goed als voorbij mijn deur maar ik vertrok toch vanop de officiĆ«le startplaats op de parking van de Groene Linden zodat ik mij kon inschrijven. Door de vele regen en het natte weer werd de tocht bijzonder zwaar. Vooral het gedeelte in het militair domein te Brasschaat lag er bijzonder zwaar bij. Het was voor mij de eerste keer dat ik onder zo'n omstandigheden een veldtoertocht aflegde en ik heb dan ook serieus zwaar in de reserves moeten tasten. Ik was pompaf toen ik terug aan de start kwam. Misschien had ik de veldtoerrochten een beetje onderschat tot nu toe, de meeste zijn rond de 45 km. wat echt niet veel is als je gewend bent van ook met een racefiets toertochten te maken, maar na deze tocht is daar wel serieus verandering in gekomen. Misschien de "snelle" ambities toch maar wat bijschroeven. Of zou het toch de kerstviering zijn ... ???? Ik zal het komend WE in Hoogstraten wel merken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten