dinsdag 3 januari 2012

Verslag VTT Essen 11 december 2011

Op 11 december vertrok ik thuis vanuit Brasschaat met mijn crossfiets om in Essen deel te nemen aan de 19e winterveldtoertocht van wielertoeristenclub De Pomp. Ik had wel één en ander gelezen over het unieke karakter en de mooie locaties van deze tocht op het internet en ik keek dan ook erg uit naar deze fietsuitstap. Het had al flink geregend de dagen voordien dus wat modder proeven was er zeker bij, maar dat hoort ook bij veldtoertochten.

De organisatie pakte inderdaad uit met een zeer mooie omloop op de Ruchpense Heide en de Horendonkse Bossen op plaatsen die enkel die dag toegankelijk zijn. Het was effectief meer dan de moeite waard om deze tocht te rijden. Ik koos voor de maximum afstand zodat ik met het op en neer rijden van Brasschaat naar Essen aan 85 km. kwam. Een flinke wintertraining werd het op deze manier.

Een enthousiaste cineast maakte onderstaand videoverslag van de tocht.


En na wat speurwerk vond ik mezelf ook in het webalbum op het Picasa webalbum van de tocht, met dank aan de fotograaf van wtb-you.be


Echt een zeer mooie tocht, ik zou hem zeker iedereen aanbevelen en voor mij staat hij volgend jaar zeker opnieuw op het programma.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten